جلسه شماره 31 بررسی نشریه 5490 با حضور آقای دکترکلالی و آقای مهندس محمدی نسب از معاونت مهندسی وزارت نفت

حاضرین در جلسه :

آقای مهندسین لنکرانی، اسحاق بیک و جاسمی (پارس کیهان)، آقای مهندس طاهری خرم آبادی (رستاک پویا)، آقای دکتر رنجبران (پتروبرج)، آقای مهندس مشتاقیان و میرهاشمی (راهبرد انرژی)، آقای مهندس کاظمی (کولهام)

معاونت مهندسی وزارت نفت: آقای دکترکلالی، آقای مهندس محمدی نسب

در این جلسه، در ادامه بررسی پیوست های اسناد همسان EPC، درمورد نحوه گنجاندن مهندسی ارزش در ردیف های مبلغ پیمان بحث شد.

همچنین مکانیزم تعدیل در قراردادهای نفتی و غیرنفتی بحث و تبادل نظر شد.

در ادامه جلسه، آقایان دکتر کلالی و محمدی نسب (تیم تدوین اسناد همسان EPC) از وزارت نفت نشریف آوردند.

گزارشی درمورد اقدامات انجام شده کارگروه در مورد پیوست های 21 گانه و رویکرد انجمن نسبت به موضوع، توضیح داده شد. پیش نویس پیوست 1 که در جلسات قبلی تهیه شده بود، به طور کلی پرزنت شد.

آقای دکتر کلالی توصیه هایی به شرح زیر داشتند:

  • در زمان تدوین اسناد همسان، در حد تهیه Guideline توانستیم جلو برویم. اما فرصت کافی برای تدوین پیوست ها فراهم نشد. اگر انجمن اپک بتواند کار را به نحوی جلو ببرد، بسیار استقبال می کنیم.
  • از Templateهای تهیه شده توسط چند شرکت اصلی وزارت نفت از جمله شرکتهای مهندس و توسعه نفت، مهندسی و توسعه گاز، مناطق نفتخیز جنوب، شرکت ملی مهندسی ساختمان نفت و … استفاده کنید.
  • شرکت مهندسی و توسعه گاز برای پیوست 3 دستورالعمل دارد که قابل استفاده است.
  • می توانیم هر تعدادی از پیوستها که آماده شد، جلسات مشترک با حضور نمایندگان شرکتهای زیرمجموعه نفت برگزار کنیم و نسبت به نهایی کردن پیوست مربوطه و ابلاغ آن اقدام کنیم.

در مورد روش ادامه کار کارگروه و نحوه تعامل با وزارت نفت بحث و بررسی شد. نهایتا مقرر شد پیش نویس پیوست های 1 تا 5 تهیه و برای معاونت مهندسی وزارت نفت ارسال گردد. (حتی می توان بخشی از آن را زودتر ارسال نمود). پس از بررسی اولیه با کارشناسان معاونت مهندسی، جلسات بعدی با حضور نمایندگان شرکتهای اصلی وزارت نفت برگزار گردد تا پیوستها نهایتا مورد اجماع قرار گیرد و ابلاغ شود. لذا پیوست ها را به صورت مرحله به مرحله تدوین و نهایی خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *