پیش رویداد همتا بازار در محل دبیرخانه انجمن اپک

کاربرد هوش مصنوعی در توسعه سازمانی شرکت‌های نفتی

پیش‌رویداد «هم‌تابازار» در محل انجمن اپک در تاریخ 1402/07/18 برگزار شد که در آن 15 نفر از اعضای شرکت‌های عضو انجمن اپک حضور داشتند. ابتدا جناب آقای دکتر سید مهرداد حسینی زیدآبادی؛ مدیرعامل گروه سیناپتک، ضمن خیرمقدم به اعضای حاضر در جلسه گزیده‌ای از عناوین جلسه را بیان نمودند. بر اساس برنامه اعلامی رئیس ستاد برگزاری «هم‌تابازار» در ادامه با مدیران شرکت فناوران ویراکام در خصوص استفاده از هوش‌مصنوعی در کوتاه‌مدت و توسعه و چابک‌سازی شرکت‌ها با استفاده از «هوش کسب‌وکار – BI» ارائه داشتند و پس از آن شرکت «بست‌ای‌ران» چگونگی ایجاد سازمانی یکپارچه در میان‌مدت و بلندمدت با استقرار پلتفرم یکپارچه ERP-SAP و کاربردهای آن در صنعت نفت را معرفی کردند.

در بخش اول جناب آقای مهندس آرمان رضائیان؛ مدیر محصول شرکت فناوران ویراکام، ارائه خود را که شامل توضیحات پایه‌ای در خصوص فرهنگ داده‌محور و هم‌چنین خدمات، محصولات، یکپارچه‌سازی اطلاعات و طراحی اختصاصی «هوش‌تجاری» مطالبی را بیان نمودند و به سؤالات شرکت‌کنندگان حاضر در جلسه پاسخ دادند. سپس جناب آقای مهندس علی‌سینا صالحی؛ مدیرعامل شرکت فناوران ویراکام، توضیحاتی در مورد داشبوردها، گزارش‌گیری‌ها به‌ویژه در مسائل مدیریت مالی، تولید، انبار و … مباحث را ادامه دادند.

سرکار خانم ریحانه نصیری‌فر و جناب آقای محمد اقوامی آملی؛ از حضار در پیش‌رویداد «هم‌تابازار»، از ارائه‌کنندگان محترم درخواست نمودند تا مثال‌هایی عملی که در شرکت‌های EPC انجام شده را بیان نمایند.

در ادامه جناب آقای مهندس امیررضا جلالی؛ رئیس هیئت‌مدیره شرکت Best ERun مثال‌هایی را از کاربرد نرم‌افزار ERP در شرکت‌های پتروپارس، کیسیون و مپنا را که در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی از این نرم‌افزار استفاده می‌کنند؛ ارائه نمودند. ایشان بیان کردند که امروزه کسب‌وکارها، همواره در تلاشند تا با بهره‌گیری از استراتژی تحول دیجیتالی، مسیر خود را به سمت هوشمندسازی محیط کار پیش ببرند. در یک محیط کار دیجیتالی، بسیاری از فرآیندها خودکارسازی شده و نیاز به انجام عملیات به صورت دستی از سمت کارکنان وجود ندارد. برای رسیدن به این مهم، لازم است که خود را برای قرار گرفتن در مسیر سفر تحول دیجیتالی آماده کرده و از همین حالا به فکر ابزارهای کاربردی مربوط به آن باشیم. اس ای پی (SAP) به عنوان یک شرکت آلمانی مطرح در زمینه تهیه و نخستین ارائه‌کننده اپلیکشین‌های ERP در دنیا، چند سالی است که سعی می‌کند فعالان عرصه تحول دیجیتال را به خود جذب کرده و با ارائه خدماتی از این دست، بستری را برای راه‌اندازی فرآیند دیجتالی به آن‌ها ارائه دهد. هر کسب‌وکار بزرگی این روزها کوشش می‌کند تا بتواند فرآیندهای تکراری خود را حذف و تأثیرگذاری امور را در وضع سوددهی بهبود بخشد. بسیاری از آن‌ها از SAP ERP کمک می‌گیرند تا آن‌ها را در این مسیر یاری کند.

پیش‌رویداد «هم‌تابازار» با همکاری گروه مشاوران توسعه کسب‌وکار سیناپتک؛ طراح و برگزارکننده رویداد «هم‌تابازار» و انجمن اپک برنامه‌ریزی و برگزار شد. هدف از این سمینار معرفی دو محصول کاربردی با استفاده از هوش‌مصنوعی قابل استفاده در صنعت نفت برای اعضای اپک بود تا با آشنایی بیشتر بتوانند در رویداد اصلی مشارکت بیشتری داشته باشند. رویداد اصلی «هم‌تابازار؛ هوش‌مصنوعی، مکاترونیک و رباتیک – توسعه تجاری‌سازی و اقتصاد دانش‌بنیان»، ۲۴ تا ۲۶ آبان ۱۴۰۲ در برج میلاد تهران برگزار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *