جلسه با نمایندگان بانک مسکن

حاضرین در جلسه:

نام سازمان

نام شخص

سمت سازمانی

بانک مسکن

آقای عباس زاده

بانکداری شرکتی، بخش بازاریابی

بانک مسکن

آقای ذوالفقاری

بانکداری شرکتی، بخش بازاریابی

انجمن اپک

جناب آقای مهندس میرزاخانیان

نایب رئیس هیئت مدیره انجمن اپک

انجمن اپک

دکتر محمد طاهری

دبیر انجمن اپگ

انجمن اپک

آقای حضرتی آشتیانی

مدیریت کمیته‌های انجمن

انجمن اپک

جناب اقای علیزاده

مدیر مالی انجمن

 

ابتدا جناب آقای میرزاخانیان نسبت به معرفی حاضران در جلسه و همینطور معرفی انجمن و نیازهای اعضای آن به تفصیل توضیحاتی ارائه نمودند. از جمله اینکه تعامل با بازار سرمایه و همکاری با بانک‌ها از جمله نیازهای مورد درخواست انجمن می‌باشد. در حال حاضر پروژه‌های سودآور زیادی در سطح کشور وجود دارد، ولی متأسفانه کارفرما پولی جهت ارائه به پیمانکار ندارد. لذا در این برهه خاص در کشور نیاز است تا از کمک بانک‌ها برای پیشبرد اهداف مشترک (کارفرما، پیمانکار و بانک) استفاده گردد و این مسأله نیازمند مکانیسم قوی و پویا می‌باشد و بایست دید که بانک‌های حاضر در کشور چگونه می توانند به ما یاری برسانند؟

سپس آقای دکتر طاهری ضمن معرفی انجمن اپک با عضویت بیش از 270 شرکت مهم که نیازمند مشارکت بانک‌ها در اجرای پروژه‌های ملی کشور هستند، نکاتی به شرح زیر عنوان نمودند:

اعضای انجمن نیازمند انواع تسهیلات بانکی جهت اجرای پروژه‌های خود در سطح ملی هستند و بانک مسکن با توجه به مراودات خود از جمله بانک‌هایی است که تحت تأثیر تحریم‌ها قرار نگرفته است و جزو بانک‌های غیر تحریمی است، باید ببینیم که بانک مسکن در این خصوص چگونه می‌تواند به انجمن اپک کمک نماید. در حال حاضر چیزی در حدود 3000 میلیارد دلار سرمایه آزاد در سطح دنیا وجود دارد که سرگردان است و اگر بتوان درصد کمی از آن را در این زمینه وارد کشور نمود، می‌توان از مزایای آن استفاده کرد. ایشان ضمن اشاره به امضای تفاهمنامه اپک با انجمن‌های مشابه در کشورهای خارجی از جمله فرانسه و ایتالیا امکان حضور شرکت‌های اپک در پروژه‌ها خارج از کشور از جمله عراق و آسیای میانه اشاره نمودند.

آقای عباس‌زاده از بانک مسکن نیز عنوان کردند با توجه به اینکه بانک مسکن به عنوان بانک تخصصی در این حوزه فعالیت می‌کند، سیاستگذاری در این بانک بدین‌ گونه است که 90 درصد تسهیلات و اعتبارات آن، مصروف موضوع مسکن می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *